17 березня 2023 р. на кафедрі обліку і аудиту, в рамках обговорення освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 071 «Облік і оподаткування», відбулося засідання круглого столу.
Присутні представники студентського самоврядування та члени робочих проектних груп в ході дискусії приділили особливу увагу обґрунтованості розроблених освітньо-професійних програм, їх структурній та логічній побудові, а також відповідності стандартам вищої освіти.
Зокрема, учасники круглого столу сфокусували увагу на необхідності формування ґрунтовних знань здобувачів освіти у сфері обліку і оподаткування, а також здатності їх застосовувати у практичній діяльності.
У відповідності до стратегічних пріоритетів наукової та інноваційної діяльності НЛТУ України було погоджено із здобувачами вищої освіти поглибити імплементацію цілей сталого розвитку в навчальні програми курсів, та вдосконалити, щодо цього, програмні компетентності освітньо-професійних програм.
Відгуки та пропозиції учасників круглого столу слугуватимуть основою для удосконалення змісту та якості підготовки здобувачів вищої освіти за освітньо-професійною програмою «Облік і оподаткування».
14 березня 2023 року, з нагоди 10-річчя із дня заснування Агенства з МСФЗ, викладачі та студенти кафедри обліку і аудиту НЛТУ України прийняли участь у відкритій онлайн-конференції “МСФЗ в Україні: шлях завдовжки в 10 років".
Ініціатор конференції - Агенство з МСФЗ, модератор – засновник та генеральний директор Агенства з МСФЗ Олена Харламова.
У трьох сесіях конференції виступили спікери від регуляторів, банківського сектору, представників великого бізнесу, професійних організацій та вишів. У доброзичливій атмосфері, професійно та з елементами дискусії були розглянуті питання розвитку МСФЗ в Україні, проблеми реаліті-бізнесу, ринку капіталу, обліку, оподаткування, звітності за МСФЗ в умовах цифровізації і сталого розвитку, становлення фахівців у сфері МСФЗ зі студентської лави до аудиторів, фінансистів та ін.стейкхолдерів.
Програма онлайн-конференції: “МСФЗ в Україні: шлях завдовжки в 10 років”
Час | Тема | спікери |
11.00 11.10 | Відкриття конференції | Харламова Олена, засновниця та ген директорка Агенства з МСФЗ, партнер Міжнародної академії сертифікації бухгалтерів і аудиторів, віце-президентка всеукраїнської громадської спілки «Палата аудиторів і бухгалтерів, сертифікований аудитор, ACCA, DipIFR, ICFM, CAP, TOP-35IFRS-PROFESSIONAL, доктор економічних наук, експерт з МСФЗ. |
Сесія 1.- МСФЗ: від витоків до майбутнього | ||
11.10. -11.20. | Вітальне слово | Гапоненко Людмила, директорка Департаменту методології бухгалтерського обліку та нормативного забезпечення аудиторської діяльності Міністерства фінансів України, Голова Ради нагляду за аудиторською діяльністю Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (за можливістю) |
11.20.-11.40 | Банківський сектор як флагман впровадження МСФЗ в Україні | Лукасевич Богдан, директор Департаменту бухгалтерського обліку Національного банку України, головний бухгалтер |
11.40-12.10. | МСФЗ в Україні: історія, сучасність, майбутнє | Голов Сергій, доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту та економіки МІМ-Київ, член ЕАА, почесний член ФПБАУ |
12.10.-12.25. | Ретроспективний погляд на МСФЗ в Україні очами аудитора | Каменська Тетяна, Голова Аудиторської палати України, доктор економічних наук, аудитор |
12.25.-12.45. | МСФЗ – звітність як основа політики на ринку капіталу | Дубова Олена, директорка департаменту аналізу фінансової звітності учасників ринків капіталу та пруденційного нагляду Комісії з цінних паперів і фондового ринку |
12.45.-13.00. | Стандарти розкриття інформації щодо сталого розвитку фонду МСФЗ | Кузіна Руслана, доктор економічних наук, професор, Visiting professor, KU Leuven (Бельгія), сертифікований бізнес тренер, ACCA, DipIFR, CAP, аудитор |
Сесія 2. Якісна МСФЗ-звітність як інструмент трансфертності економіки України | ||
13.00.-13.15. | МСФЗ на ринку капіталу в Україні: здобутки та реалії | Зеленецька Наталія, директорка з питань фінансової та податкової політики Української асоціації інвестиційного бізнесу |
13.15.-13.30. | Проблеми МСФЗ очима практиків | Пилипенко Ольга, заступник головного бухгалтера ДП «НАЕК «Енергоатом» |
13.30.-13.45. | Проблеми МСФЗ очима практиків | Трубакова Елліна, головний бухгалтер ПрАТ «Укргідроенерго» |
13.45.-14.00 | МСФЗ і податки: чи можливий консенсус? | Дмітрієва Владислава, аудитор, голова правління Дніпропетровського тер відділення ВПГО СФУ, членкиня Громадської ради ГУ ДПС у Дніпропетровській обл. |
14.00-14.15. | Що заважає успішному впровадженню МСФЗ в Україні? | Чалий Іван, кандидат економічних наук, експерт SME UA NvD Platform, модератор gaap.in.ua |
14.15.-14.30 | Практика застосування МСФЗ Таксономії: світові тенденції та українські можливості | Ретюнських Олена, керівник ТОВ «Європейська технічна допомога» |
Сесія 3 –Фахівці як фундамент успішного застосування МСФЗ | ||
14.30.-14.45 | МСФЗ в навчальних програмах українських вишів | Лоханова Наталія, доктор економічних наук, професорка, завідувачка кафедри бухгалтерського обліку, аналізу та аудиту Одеського національного економічного університету,аудитор ACCA, DipIFR, CAP |
14.45.-15.00 | МСФЗ як важлива компетенція майбутніх аудиторів | Канцуров Олег, виконавчий директор інспекції із забезпечення якості, доктор економічних наук. |
15.00.-15.15 | МСФЗ та іх місце у безперервному професійному навчанні | Барановська Олена, аудитор, член Ради Аудиторської палати України,член Комісії з атестації,. Директор ТОВ «АФ»ФІНЕМ-КОНСАЛТІНГ» |
15.15.-15.30 | Роль МСФЗ у кар’єрному зростанні бухгалтерів і фінансистів | Волотовська Вікторія, менеджер з розвитку бізнес відносин АССА Польщі, України та країн Балтії |
15.30.-15.45 | Попит і пропозиція на ринку МСФЗ – фахівців: чи є точки перетину | Манукова Ольга, радник з питань управління персоналом Київстар |
15.45.-16.00 | Коментарі учасників та закриття конференції |
Після завершення конференції викладачі та студенти кафедри обліку і аудиту отримали сертифікати про участь та винесли на обговорення питання щодо удосконалення ОПП, навчальних планів, програм і змісту предметів зі спеціальності 071 «Облік і оподаткування» з врахуванням отриманого досвіду застосування МСФЗ на нормативному рівні, у бізнес-середовищі та професійному навчанні.
01.03.2023 року на кафедрі обліку і аудиту відбувся круглий стіл на тему «Бухгалтерський облік в управлінні підприємством під час воєнного стану».
Зі вступним словом виступив завідувач кафедрою, д.е.н., професор Гарасим Петро Миколайович та наголосив на необхідності удосконалення підходів до підготовки здобувачів вищої освіти з обліку і оподаткування під час воєнного стану.
Одним із основних доповідачів була головний бухгалтер мережі аптек «Знахар», спікер WUBS (West ukrainian business school), приватний підприємець у галузі аутсорсингу Федунишин Богдана Богданівна, яка провела попередню експертизу ОПП спеціальності 071 «Облік і оподаткування» та дала слушні зауваження щодо покращення освітніх компонент та організації навчання.
Важливими питаннями, які були розглянуті при цьому були:
1. Особливості бухгалтерського обліку на підприємствах і у ФОП під час воєнного стану та іх вплив на прийняття управлінських рішень
2. Ризик-менеджмент та антикризове управління фінансовою безпекою підприємства
3. Результати оцінки ОПП кафедри обліку та аудиту і пропозиції щодо покращення програмних результатів навчання та змісту ОПП
Серед присутніх доповідачів була випускниця 2022 р, SMM Team Lead/Marketing Manager at American Company Sure Lock & Key, яка висловила подяку викладачам кафедри за навчання і наголосила на тому, що необхідно і надалі теоретичне навчання у більшій мірі поєднувати з практичними навичками, розвивати відповідні компетентності для подальшого працевлаштування і кар’єрного росту. Важливою професійною компетентністю було визначено здатність формувати та використовувати облікову інформацію для прийняття обґрунтованих рішень на всіх рівнях управління підприємством в цілях підвищення ефективності, результативності та соціальної відповідальності бізнесу. При цьому наголошено на те, що серед програмних результатів навчання за спеціальністю «Облік і оподаткування» мають бути здатності адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; відповідально ставитись до виконуваної роботи; самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
У ході круглого столу у дискусії представник студентського самоврядування, студентка групи ОА-51м Голінчак Оксана поділилась досвідом вибору вибіркових дисциплін слухачами другого (магістерського) рівня вищої освіти із студентами першого (бакалаврського) рівня. Вона наголосила на тому, що більшість дисциплін вільного вибору у складі навчальних планів програм кафедри дозволяють визначати індивідуальну освітню траєкторію. Проте, кожен студент має зробити свій власний вибір, виходячи із своїх внутрішніх уподобань, розширення кругозору, можливостей отримати додаткові знання, які будуть затребувані на ринку праці. При цьому дуже важливо під час навчання отримати додаткові професійні компетентності, необхідні як під час воєнного стану так і післявоєнної відбудови України.
Обговорення відбувалось у доброзичливій атмосфері та невимушеній формі і носило характер дискусії.
Із подячними словами завершив роботу Круглого столу Гарасим Петро Миколайович, який зазначив, що поки діє військовий стан, інтенсивність змін у обліку і оподаткуванні буде лише посилюватись і має підтримувати бізнес та економічний фронт задля перемоги України. Тому викладачі кафедри будуть постійно працювати над удосконаленням підходів до підготовки здобувачів вищої освіти для того, щоб вони могли легко адаптуватись і мати успіх не лише на своїй професійній ниві, а й у інших управлінських, адміністративних, соціальних, екологічних та економічних сферах життя.
Доцент Новак У.П. проходила стажування з 29 квітня 2019 р. до 03 травня 2019 р. в Університеті сталого розвитку м. Еберсвальде (Німеччина). Метою стажування було ознайомлення з практикою освітнього процесу Університету сталого розвитку м. Еберсвальде і вивчення досвіду щодо викладання дисципліни «Трансформаційне управління».
Під час стажування доц. Новак У.П. відвідувала заняття, брала участь у груповій роботі зі студентами, спілкувалась з викладачами та адміністративним персоналом, а також працювала у бібліотеці.
Результатами стажування є запровадження нової навчальної дисципліни, яка буде викладатися англійською мовою для студентів спеціальності 071 «Облік і оподаткування», збір матеріалів для удосконалення 1-го змістового модуля дисципліни «Санаційний аудит», а також набутий досвід викладання дисципліни «Трансформаційне управління» в Університеті сталого розвитку м. Еберсвальде.